Obserwatorzy

poniedziałek, 18 lutego 2019

KARTKA Z KALENDARZA -DZIEŃ MĘSKICH LALEK


          Nieśmiało przypominam o lalkowym kalendarzu.             Dziś   

                                   Dzień Lalek Męskich. 
 
    U mnie od dawna nie przybyła żadna lalka, ale jeden chłoptaś jeszcze z listopada czeka na swoja kolejkę. Niestety w niczym nie przypomina tego wspaniałego mena z kalendarza.


           Przedstawiam Ondraszka.  Chłopca w stroju ludowym z Czechosłowackiej Lidovej Tvorby.  Strój pochodzi z zachodnich Moraw z okolic Vnclav. 
           Sama laleczka ma 20 cm. zwykle występowała w parze z dziewczynką, choć lalki różnią się tylko strojem. Ma bardzo nietypową budowę. Głowa i korpus odlane razem (celuloid lub podobne tworzywo), natomiast ręce i nogi są gumowe. 
Drugą ciekawostka są oczy. Pod żadnym pozorem nie moczyć główki w wodzie, bo oczy to kalkomania, która na 100% się odklei. W ostatniej sekundzie uratowałam oczy większej lalki. dobrze, że myłam w misce , a nie pod bieżącą wodą.   
          Ondraszek dołączył do trzech panienek z Lidovej Tvorby, jako jedyny męski przedstawiciel naszych południowych sąsiadów.
        Jak to mówią dziennikarze, nie należy zamykać numeru przed północą. Pojechałam do miasta i wróciłam z dwoma chłopami. 


           Pierwszy to Danny Wood z New Kids On The Block. Big Step Prodaction Inc. dla Hasbro z 1990, drugi to Książę Eryk z Arielki, niestety nie wiem z jakiej serii. Na głowie ma Disney, a na plecach Mattel 1968 China. Głowę ma bardzo miękką. Obaj panowie, jak mniemam, powędrują do Metki.  Tylko muszę ich ogarnąć, bo są dopiero po kąpieli. Trzeba im znaleźć jakąś garderobę. No i buty. :)

ANEKS: Buty Sindy
Sygnowane  są tylko 3 z prawej strony. Z tym, że zielony sandałek jest od nowszej Sindy Hasbro.  Cztery z lewej pasują, ale nie są sygnowane.

 

24 komentarze:

  1. Ondraszek jest jeszcze piękniejszy niż men z pierwszej fotki.

    OdpowiedzUsuń
  2. Łupy super Ci się trafiły :D
    ale chłoptaśka masz w idealnym stanie <3

    OdpowiedzUsuń
  3. Jakie cudne i oryginalne chłopaki, gdzież takich lalków sprzedają? Przyznam z niejakim zawstydzeniem, że jako mała dziewczynka uwielbiałam New Kids, chociaż to nie Danny był moim faworytem. Powinien dostać stylową garderobę i koniecznie czapeczkę z daszkiem. Tylko z butami może być problem, wygląda, że producent nie pożałował tworzywa na stopy.
    Pozdrowienia,
    Tasha B.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli chodzi o zespół, to znam tylko nazwę. Najpierw mnie zdeprymował chłop z kolczykiem i ... pierścionkiem ;)Choć oczko ułamane. W sieci znalazłam go w ubraniu i żałuję, że swojej bluzy nie ma, bo spodnie to pikuś.

      Usuń
    2. Muzycznie był to typowy boysband - taneczne piosenki i piszczący, zakolczykowani wokaliści, więc jego nieznajomość to w sumie niewielka strata. A może Charles przyjąłby obu uśmiechniętych młodzików do armii i zrobił z nich prawdziwych mężczyzn?
      Tasha B.

      Usuń
    3. Obaj meni u mnie nie zostają, już są pod inna komendą ;)

      Usuń
  4. Danny WSPANIAŁY!!!
    lubię wyrazistych menów...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja najpierw zobaczyłam 1990, potem kolczyk i resztki pierścionka i dziwnie mi się zrobiło. Dla mnie facet z kolczykiem i inną biżuterią (nie dotyczy obrączki, sygnetu i łańcuszka) jest zniewieściały, a ten z gęby na takiego nie wyglądał. Dopiero w necie znalazłam, że to piosenkarz :)

      Usuń
  5. ... a moje serce skradł Ondraszek :). Mam dwie laleczki z Lidovej Tvorby. Jedna jest goła . Nie wiedziałam że były egzemplarze z gumowymi kończynami :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A były, były. Ondraszek jest uroczy i ma piękne ubranko, w dodatku czyściutkie :)

      Usuń
  6. Ondraszek bardzo przypadł mi do gustu, może z powodu bliskiego sąsiedztwa z Czechami! :)))
    Dwaj wykąpani faceci całkiem, całkiem ;-)
    Gorące pozdrowienia :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cieszę się, że Ondraszek Ci się podoba. Mam trzy lalki z Czechosłowacji, ale żadna nie jest sygnowana. A marzy mi się mieć Horlave i Fatra. :)

      Usuń
  7. Ooo. Przegapiłam ale ja i tak żadnej męskiej w zbiorach nie posiadam ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. No i akurat nie mam nic do pary :/

    OdpowiedzUsuń
  9. Chłopiec naprawdę uroczy. :)

    OdpowiedzUsuń
  10. Chłopak trafił Ci się super. :)

    Ja o kalendarzu pamiętam. Teraz od marca zacznę nadrabiać i będą wpisy. :)

    OdpowiedzUsuń