Obserwatorzy

czwartek, 15 września 2022

DZIEŃ LALKI POLSKIEJ 2022

 

Kartka z kalendarza lalkowego dziś w nowej odsłonie, zrobionej przez Bernadetę Szyszkowską. Wiele osób zna Bernadkę z bloga Używane Lalki.      https://uzywanelalki.pl

      Albo z fb.  Bernadka ślicznie odnawia stare lalki, także te polskie.

       Dziś świętujemy już kolejny raz. Na blogach, na Facebooku, a może i w domach? Ja chcę przypomnieć skromną, polską laleczkę z CZZ Częstochowa, z końca lat 60tych. Oto Iwonka.

    

        Świątecznie ubrana, przysiadła wśród kwiatków. Czekała na swojego przyjaciela ślimaczka - zezolka.

 


   Kiedy się nie zjawiał, poszła go szukać w gąszczu tymianku.

 


      Potem przysiadła na trawie pod świerczkiem i rozmyślała, gdzie się mógł zapodziać? Ale, kto to się skrada za jej plecami?

 

        Nareszcie jesteś! Teraz możemy razem pospacerować po ogrodzie. Potem, zapraszam cię na świąteczną sałatę :)


          Iwonkę dostałam kilka lat temu od koleżanki z pracy, a ona od cioci, gdy była dzieckiem. Lalka przybyła do mnie w takiej, szytej przez małe rączki sukience.

          Ma 20 cm, jest z celuloidu i jest sygnowana trójkątem. Długo nie mogłam odkryć jej pochodzenia, bo sygnatura jest słabo odbita. Dobrze odbita wyglądałaby tak.

 

 

        Życzymy wszystkim miłego świętowania i uratowania jak najwięcej polskich lalek i w ogóle zabawek.  Zabawki to także część naszej kultury i historii.

 

 

20 komentarzy:

  1. Śliczna laleczka i fajny ślimak. Powodów do świętowania nigdy za dużo. Życzę spełnienia kolejnych marzeń lalkowych.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Pięknie dziękuję. Szczególnie zależy mi, żeby nie zapomniano o polskich lalkach. Zwłaszcza dziś, kiedy jako ostatni bastion upadł Krawal i zalewa nas potop chińskich zabawek.

      Usuń
  2. Después de unos años siguiendo tu blog me asombrando que tengáis un día de la muñeca. Preciosa Iwonka y más el recuerdo de donde proceden; se ve que tu entorno sabe tu debilidad por las muñecas. Feliz fin de semana:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Gracias por tu comentario muy agradable. Qué tenga un buen fin de semana. Abrazos.

      Usuń
  3. I don't understand. Please use English or Polish.

    OdpowiedzUsuń
  4. Pierwszy raz słyszę o takim dniu ;) Fajnie, że dbasz aby Polskie lalki nie zaginęły zapomniane.
    Pozdrawiam! Miłego dnia :)
    Zapraszam również do mnie w wolnej chwili ;) (nie mam profilu bloggera, dlatego zostawiam link)
    Wildfiret

    OdpowiedzUsuń
  5. Ślimak skradł moje serce 💓jest słodki! Na pewno Iwonce super się świętowało z takim towarzyszem !

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Przyznam, że kiedyś bym nawet na niego nie zwróciła uwagi, ale teraz przygarniam wszystkie polskie zabawki. :)

      Usuń
  6. Uroczo wygląda w tym gąszczu. Trochę jak Calineczka.☺️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. Jak na Calineczkę to trochę duża, ale jak porównać ze ślimakiem to skojarzenie prawidłowe ;)

      Usuń
  7. Wspaniała jest ta lalka, w dodatku to taki miły gest ze strony koleżanki. Ja niestety ze wstydem przyznaję, że nie mam żadnej polskiej lalki. Wszystkie z dzieciństwa przepadły bezpowrotnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z moich została jedna, ale staram się odzyskiwać.

      Usuń
  8. Ależ cenny, osobisty prezent! Wspaniale, że trafiła do Ciebie :-) No, ja znowu przegapiłam ten dzień, ale i tak nie miałabym czego pokazać. Prawie wszystkie lalki spakowane po przeprowadzce... O, teraz przyszło mi do głowy, że mam jednak jakąś tematyczną mini-sesję, której jeszcze nie pokazywałam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja niestety pakuje w kartony z nadmiaru lalek i zapominam, co mam.Polskie jednak maja specjalne prawa :)

      Usuń