Obserwatorzy

sobota, 7 stycznia 2023

LALKOWY KALENDARZ STYCZEŃ 2023

            Pierwsze święto w lalkowym kalendarzu wypada właśnie dziś. Świętują lalki antyczne, przyjęliśmy, że muszą mieć przynajmniej 100 lat.


         U mnie takich lalek jak na lekarstwo, ale pokażę co mam.

         Anioł Norymberski z 1890 r. z główką lalki parianki. Tak nazywano lalki z biskwitową główką, od miasta Parian, gdzie były produkowane.



           Frozen Charlotte. Początek XX w. Były wykonywane od 1850 do 1920 r.


       I troszkę nagnę przepisy. Moja hal fdoll. Nie wiem dokładnie z jakiego okresu, ale produkowano je od XIX w. do lat 40tych  XX w. No to ma prawie sto lat, może osiemdziesiąt parę.

9 komentarzy:

  1. Nie mam tak starych lalek. Zapraszam Cię Sówko do zabawy na moim blogu. Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za zaproszenie. Spróbuję. Pozdrawiam.

      Usuń
  2. Piękne okazy:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  3. Niesamowite skarby! Anioł spodobał mi się najbardziej.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję. To prawda, Anioł jest najpiękniejszy. :)

      Usuń
  4. Ja również raczej takich lal nie mam. Twoje piękne zdobycze. Uściski kochana.

    OdpowiedzUsuń
  5. Takich skarbów u mnie nie ma, więc podziwiam bardzo.
    Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń