Obserwatorzy

wtorek, 28 lutego 2023

RZUTEM NA TAŚMĘ

         Jeszcze udało mi się wrzucić lutowy post.  Chcę się pochwalić  zdobyczami zabawkowymi z lutego. Nie było ich wiele. Trochę ubranek dla lalek. Jeszcze nie wypranych, więc o nich kiedyś , jak ogarnę. 

Udało mi się też kupić celuloidową, bardzo kolorowa kaczuszkę. 


           Celuloidową figurkę Dziewczynka z gąskami według takiej samej porcelanowej firmy Goebel.


           A dziś dotarł ostatni zakup, kioskowe laleczki z czasów PRL. Laleczki miały pewne braki, ale kupiłam je tanio i w dodatku dostałam dwie w gratisie.


              Lalki już trochę ogarnięte. Murzynek dostał oczka i uzupełnienie grzechotki. Czeka jeszcze na smoczek. Tak samo jego bliźniak białas, który oczka miał.

          

             Oczka  to takie przezroczyste sztyfty - pinezki, tak jak wnętrza grzechotek. Te kioskowe w większości takie miały, zwłaszcza z od połowy lat 70tych. Biała dostała oczka, na smoczek też czeka, a ta z Estetyki (13 cm) dostała brakująca rączkę, ciut za dużą. (chyba od 15 centymetrowej)


 


            Dwa gratisiki, maluszki dostały smoczki. Smoczki mam, ale otwory w ustach u tamtych, poprzednich są za małe. Te dwie miały większe. Dostana też wkrótce jakieś ubranka.


        Udało mi się zdobyć też trochę różnych miniaturek. Zostaną użyte do sesji, to wtedy zobaczycie. Spodobał mi się projekt muzealny i mam pomysł na drugi, tym razem muzeum etnograficzne. 

Pozdrawiam wszystkich i dziękuję za odwiedziny i miłe komentarze.

9 komentarzy:

  1. Celuloidy piękne! I jakie mają żywe kolory, ładnie zachowane. Lubię PRLowskie kioskowe laleczki, też mam kilka- a rączki czasem można z regionalnych dopasować - ja zbieram "złom" regionalny na części jak tanio znajdę - przydają się do transplantacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja to mam jak babcia mawiała "mydło i powidło", ale polskie lubię najbardziej.

      Usuń
  2. Maluchy z kiosku są przecudne! Pamiętam, że w dzieciństwie miałam takie dwie. Pewnie teraz są gdzieś na strychu. Muszę je poszukać. Jak znajdę, to z pewnością się pochwalę ❤️

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja nie mogę przeboleć, że kiedyś powydawałam, zarówno moje jak i córki. Teraz odkupuję. Niestety na niektóre nigdy nie będzie mnie stać. :(

      Usuń
  3. Bardzo fajne zakupy:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  4. Pamiętam te kioskowe maluchy. Jak ja je lubiłam! Miło teraz, po latach, znowu na nie popatrzeć.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To tak, jak ja. Lubię sobie popatrzeć na laleczki z dzieciństwa. Takich jak ta, obok białej to miałam mnóstwo. Były tanie, ale i łatwo gubiły ręce i nogi.

      Usuń
  5. Kojarzę te gołe laleczki z grzechotką, z dzieciństwa! :)

    OdpowiedzUsuń