Obserwatorzy

piątek, 3 marca 2023

DZIEŃ LALKI ORIENTALNEJ 2023

          Dziś przypada japońskie święto Hina Matsuri.  Święto dziewczynek i lalek. A w naszym lalkowym kalendarzu Dzień Lalki Orientalnej.

            Zdjęcia do kalendarza użyczyła kolekcjonerka  Izabela Florczyk, a kartę na ten rok zaprojektowała Bernadeta Szyszkowska.

                W moich zbiorach  orientalnych lalek jak na lekarstwo. Zaledwie kilka w strojach regionalnych i kilka kokeshi lub lalek na nich wzorowanych.


 

               
            Piękna chińska konkubina Mei Lin, mogłaby być ozdobą Zakazanego Miasta.

                                           Urocza Pani Liu,



                                                                  czy słodka Miao,


                                           albo mała Lin

                                   i  Xiang, wszystkie  z Chin

                 Japonię reprezentują współczesne lalki kokeshi i im podobne oraz mały duszek  Apple.
 

                       Juriko, jest taką prawdziwą kokeshi.

                   

                     Yun Mi i Kim Song są z Korei Południowej

 

                                        
                                     I takie laleczki z Tajlandii.

To chyba już cały mój orient. :)

15 komentarzy:

  1. Bardzo ładny zbiór:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Mioa podbila moje serce- jest zachwycająca

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow! Naprawdę spory zbiór! Wszystkie panny wyglądają naprawdę pięknie. Każda na swój sposób :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała orientalna kolekcja! Każda lalka jest wyjątkowej urody. Stroje również zasługują na uwagę. Ja mam jedną gejszę, Petite Blythe w kimonie i marionetkę Wayang Golek, ale nie chciało mi się ich wyjmować z pudeł. :)
    Anka Mazovshanka

    OdpowiedzUsuń
  5. Całkiem pokaźna kolekcja tych orientalnych piękności. Wszystkie, bez wyjątku, bardzo mi się podobają.

    OdpowiedzUsuń
  6. Podobają mi się wszystkie, są tak różne i jedyne w swoim rodzaju - piękne!

    OdpowiedzUsuń
  7. Cudowne te laleczki, szczególnie te damy z Chin. Przepiękne.

    Pozdrawiam serdecznie z mokrego Krakowa.

    OdpowiedzUsuń