Obserwatorzy

środa, 20 października 2021

NOWY ŚLAD CZARNYCH STÓP

             Pewnie większość starszych roczników czytała książkę S.Szmaglewskiej "Czarne Stopy", bo to była lektura szkolna. Przyznam, że niewiele już pamiętam, ale pamiętam, że drużynowy nazywał się Andrzej Wróbel.  To i mojego druha Andrzejem nazwałam. Pamiętacie druhnę Alicję i zucha Bartka?

               Teraz dołączył do nich drużynowy Andrzej. 


            Druh Andrzej, tak jak poprzednie postacie jest OOAK na bazie lalki Gromady, i wzorowany na takimże.

zdj. z Internetu

       Rogatywkę robiłam pierwszy raz i bez żadnego wykroju, wyszła jak wyszła, ciut za mała. Nie wiem czy pokuszę się o zrobienie drugiej.

       Bazą dla harcerza stała się lalka Kurp (czerwony kubraczek), która mi się zdublowała. A ponieważ ubranko włożone do wody zupełnie się rozpadło postanowiłam, że Kurp zostanie drużynowym. 

          Tym razem poszło szybciej, bo podarta kurteczka posłużyła do zrobienia wykroju z jednego kawałka materiału. Spodnie długie, z kawałka spódnicy z obszytym dołem jeszcze szybciej.
 Najgorzej było zrobić rogatywkę i tu się namęczyłam.


            Drużynowy ma przyboczną i jednego zucha, ale ciesze się z nich ogromnie. Cała Gromada pozdrawia Czuj, czuj! Czuwaj!


            Jeśli trafi do mnie następna lala z Gromady na przeróbki, zrobię pielęgniarkę :)

zdj. z Internetu.

 

13 komentarzy:

  1. Tak! To była moja lektura! Zdaje się akcja toczyła się w byłym kieleckim :) Lubię te lalki z Gromady, nawet czasem widzę je na angielskim eBayu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tak, eksportowaliśmy do GB, nawet na ich zamówienie były specjalnie robione laleczki: Szkot, policjant i strażnik pałacowy. Ciekawa jestem, jakie ceny są na angielskim eBayu?

      Usuń
    2. Nie pamiętam, ale gdyby były jakieś szalenie wysokie, to pewnie bym zapamiętała.

      Usuń
  2. Twoja drużyna jest urocza:)))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Andrzej, bardzo zacny chłopczyk. Myślę, że zdobył bardzo wiele sprawności - wydaje się bardzo doświadczonym druhem w harcerstwie.

    OdpowiedzUsuń
  4. Jasne, że czytałam :))) Twoje zuchy i harcerze są naprawdę świetnie odwzorowani! Aż miło popatrzeć!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu, miałam wielka frajdę ze zrobienia ich.

      Usuń
  5. Drużyna harcerska Ci rośnie. Wspaniale razem wyglądają.

    OdpowiedzUsuń
  6. O no proszę. To już cała drużyna! Super!

    OdpowiedzUsuń