Obserwatorzy

wtorek, 30 maja 2023

W DREWNIACZKOWIE

           Drewniaczkowo to miejsce, gdzie mieszkają drewniane lalki . Tym razem z okazji zbliżającego się Dnia Dziecka zawładnęły Drewniaczkowem maluchy z Gromady i ich goście.

          Jędruś, Bartuś i Hanisia zaprosili swoje koleżanki z zagranicy. W końcu jest to Międzynarodowy Dzień Dziecka. Z Łotwy przybyły dwie drewniane dziewczynki - Aina i Maruta. Tak je podpisała pod spodem ich poprzednia właścicielka.

         Laleczki mają ten sam wzrost, podobne buzie i zakończone kulką rączki, ale nie maja nóżek. Za to mają pięknie wykonane stroje.


Kiedy byłam dzieckiem, podczas wakacji u babci, uwielbiałam bawić się w stodole. Hanisia, Bartek i Jędruś zaprosili swoje koleżanki do starej stodoły. 

             Stodoła, to tak naprawdę bardzo stary, ręcznie wykonany domek dla Barbie mojej córki. Tata jej zrobił. Jest duży, ciężki, solidne deski, dzięki temu przetrwał pod tarasem, bo żal mi go było wrzucić do pieca.

                 Teraz robi za stodołę w Drewniaczkowie. W tej wsi wszystko jest drewniane, no wyjąwszy naczynia, te są gliniane.


             Drewniany koń zagląda przez okno, drewniany kot wygrzewa się na parapecie i udaje, że nic go nie obchodzi drewniany ptaszek karmiący pisklęta. Drewniane skandynawskie koniki to zabawki lalek.

         W koszyku jest jeszcze drewniana laleczka i drewniany Pinokio, a z kołowrotka zwisa skakanka z drewnianymi raczkami. Na stole królują gliniane garnki i koszyk z truskawkami, niestety plastikowymi.


         Dzieci po zabawie obstąpiły stół i dobierają się do przysmaków.

Edit: Drewniaczkowo ma swoja stronę na fb https://www.facebook.com/profile.php?id=100093485587415
 

13 komentarzy:

  1. Drewniaczkowo bawi się wspaniale:)))Pozdrawiam serdecznie:)))

    OdpowiedzUsuń
  2. Ależ tam sielsko! Uwielbiam drewniane przedmioty, a ten kołowrotek podbił moje serce. Laleczki także urocze i śliczne.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki Marzenko za miły komentarz. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  3. Jak dobrze, że ten domek przetrwał! Świetnie udaje stodołę! Urocze masz te laleczki, pamiętam je z dzieciństwa z Cepelii, zawsze mi się podobały i miałam chyba górala... Tak mi się majaczy, ale to było ponad 40 lat temu więc nie pamiętam!🙈🙈🙈 Bardzo podobają mi się te wszystkie szczególiki na Twoich zdjęciach-naczynia na stole, kołowrotek... A po truskawkach wcale nie widać, że plastikowe😄🍓

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Miło mi, że tak uważasz. Szkoda, że Twój Góral nie przetrwał. Moja szwagierka swojego zachowała i mi podarowała.

      Usuń
    2. To wspaniale, że szwagierce udalo się go zachować! A jeśli chodzi o moje zabawki z dzieciństwa, to udało mi się zachować nieliczne małe laleczki z NRD, niestety reszta - za sprawą mojej mamy - wylądowała w piwnicy a potem chyba na śmietniku... 😔

      Usuń
  4. Speędziłam swego czasu na Łotwie 3,5 miesiąca, ale nie miałam okazji oglądać takich lalek. Wielka szkoda. Musimy im koniecznie sprawić drewniany domek, takie tam królowały, przynajmniej w Liepaji, w której byłam. Najbardziej zapadł mi w pamięć różowy, który wyglądał jak truskawki z bitą śmietaną.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Znalazłam ten dom ale teraz jest żółty, ale w historii map Google widać że kiedyś był różowy. To ciekwa drewniano- koronkowa architektura. 9 Hika iela
      https://maps.app.goo.gl/y2SZmbJdZBQWVePU6

      Usuń
    2. Fajny ten dom, lubię takie stare domy. Nigdy nie byłam na Łotwie i już pewnie nie będę.

      Usuń
  5. piękne to Drewniaczkowo i ma cudownych mieszkańców

    OdpowiedzUsuń
  6. Przepiękny ten domek! Mój dziadek zrobił dla mnie i siostry podobny, dwupokojowy. Niestety nie przetrwał do dziś. Dlatego w tym Twoim widzę tyle magii!! Drewniane zabawki/lalki i ludziki mają swoją duszę. Całkiem niedawno w Kauflandzie widziałam zestaw małych, drewnianych ludzików i teraz nawet żałuję, że ich nie kupiłam. Coś pięknego. Muszę w końcu na Facebooku stworzyć porządny lalkowy profil i bardziej się udzielać. Teraz z braku czasu nawet blog, Instagram stoją w miejscu, są nieaktywne... Na pewno zajrzę na ten profil Drewniaczkowa! Ściskam bardzo serdecznie :)

    OdpowiedzUsuń