Obserwatorzy

sobota, 8 marca 2014

CZARNA SERIA




         Nic z tych rzeczy, to nie dalszy ciąg wszelakich nieszczęść. To dalszy ciąg przedstawienia moich czarnych lal.
         Zacznę od tych jeszcze niepokazywanych. 

                                                          Tiru

         Oto Biggi w wersji afro. Dostała na imię Tiru , na cześć mojej ulubionej biegaczki Tirunesh Dibaba. Ma 40  cm wzrostu i oznaczenie B 40/335    na główce. Przybyła z SH w samych różowych majtkach, dostała sukienkę , butki i cieplutki sweterek z kapturem.

                                                            Momo

         To mały Murzynek Momo, z czasów PRLu. Można je było kupić w kioskach RUCH.
Właściwie jest bardziej figurką niż lalką, bo odlany jest w całości, nawet z grzechotką. Jako oczy i środek grzechotki zastosowano coś w rodzaju plastikowej transparentnej pinezki w kolorze niebieskim. Nie posiada sygnatur, mierzy 21 cm.
         Policzyłam moje czarnulki i jest ich dziewięć. A oto pozostałe, które pragną się Wam przypomnieć:


                                                             Bambo


                                                            Czaka


                                                            Jill


                                                      Małgorzata



                                                           Zula


                              A to moje całe afrykańskie plemię razem.


         A może ktoś już rozszyfrował sygnaturę Lily - KS?



PS. Na prośbę Dominiki mój zaginiony w pomroce dziejów Murzynek.



18 komentarzy:

  1. Bardzo fajne plemię. :) Taką laleczkę jak Momo pamiętam z dzieciństwa. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Plemię się rozrasta, ale i tak to bardzo mały procent moich lalek.

      Usuń
  2. A jak to plemię się nazywa? :D

    OdpowiedzUsuń
  3. Zula to kwintesencja wdzięku :) , Bambo chyba mignął mi kiedyś , gdzieś w dzieciństwie - pamiętam jego włoski ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bambo sprawił mi najwięcej radości, bo miałam kiedyś takiego smyka.

      Usuń
  4. Świetna kolekcja czarnuszków:), urzekło mnie wspominkowe zdjęcie:)

    OdpowiedzUsuń
  5. Świetne zdjęcie....dziękuję! A kolekcja pewnie będzie się powiększała i życzę Ci abyś trafiła na same wspaniałe cudeńka! ;)

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne stadko, czarnuszki to też moje faworytki:)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jakie piękne ciemnoskóre stadko :-) Momo mnie troszkę przeraża przez te oczy... ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Murzynki w kolekcji zawsze są na plus! :D

    OdpowiedzUsuń