Obserwatorzy

środa, 25 września 2019

W NASZEJ GROMADZIE

         Gdzie szukać ślicznych lalek  na dzisiejsze święto? Oczywiście w naszej Gromadzie.


     Na jakie święto? A to przecież Dzień Lalki Etnicznej!

          Oczywiście lalki etniczne to nie tylko polskie i przeróżnych ludowianek mam wiele.  Choćby te portugalskie - Lucinda i Antonio.


                                Czy te urocze szkockie laleczki.

         
           Ale ja największy sentyment mam do naszych. Tego Góraliczka - Klimka, dostałam od szwagierki i choć nie jest Góralem podhalańskim tylko beskidzkim, to z samego Zakopanego go przywiozła z 50 lat temu. Ale do Zakopanego trafił oczywiście z kieleckiej Gromady. Tak jak Kurp Wojtek.


            I prześliczna Opocznianka, projektu pani Anny Narzymskiej- Prauss.


 Tych laleczek ludowych Spółdzielnia Gromada wysłała w świat mnóstwo i bardzo żałuję, że wcześniej nie zwróciłam na nie baczniejszej uwagi, ale teraz będę się za nimi mocno rozglądać, bo mają trzy wielkie zalety. Są polskie, są małe i są śliczne. :)

13 komentarzy:

  1. Jaka piękna różnorodność lalek u Ciebie...:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie mydło i powidło. Założyłam sobie, że będę zdobywać po jednym egzemplarzu każdego rodzaju. Każdego rodzaju jest prawie prawie, tylko z tym ograniczeniem do jednego egzemplarza nie wyszło ;)

      Usuń
    2. Oj tam... Lale same się wpraszają, ja się śmieję, że mają jakiś magnes i się przyciągają.

      Usuń
  2. Ależ wspaniałe! Mali Szkoci wpadli mi w oko. :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Piękne są te polskie lalki:))))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ogromnie lubię te laleczki. Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  4. Cudne! Zwłaszcza Opocznianka:) ja z regionalnych mam tylko Kaszubkę i góralkę żywiecką z DeAgostini, ale gdzie im tam do laleczek z Gromady.
    Tasha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te stare lalki mają wiele uroku. :) Pozdrawiam cieplutko :)

      Usuń
  5. ostatnia i mnie zauroczyła!!!
    jeśli tylko spotkam - w mig
    zgarnę dla Ciebie, o Sówko ♥

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszystkie są świetne, ale ostatnia jest przeurocza. :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Muszę przyznać, że są czarujące :-)

    OdpowiedzUsuń