Obserwatorzy

czwartek, 24 stycznia 2019

Z JEDNEJ MISKI

              Dziś będzie bez lalek, ale za to o lalkowych sprawach. O miniaturowych talerzykach z porcelany.




         Kiedy zaczynałam z Maggie i jej światem, powstała na okiennym parapecie namiastka domku. Krok po kroku. A kiedy pojawił się stół, potrzeba było talerzy i pierwsze zrobiłam z masy papierowej i modeliny. Były krzywe i nie wszystkie wytrzymały próbę czasu. 



         Z wielką niechęcią w domku zagościły plastiki i w większości są do dziś. Choć starałam się zdobyć prawdziwe czyli z porcelany. Niestety z rozmiarem jest kłopot. Dopiero od niedawna Maggie posiada trochę porcelanowej zastawy.


               Przedstawiam Wam moje zdobycze, te dawniejsze i te z ostatnich tygodni.

            Te gabarytowo pasują bardziej do 18 calowych





          Te są właściwe dla lalek wielkości Barbie i Maggie




        W ostatnich dwóch tygodniach zdobyłam aż 4. Te większe z dziewczyną i zakochaną parą i dwa mniejsze z ptaszkiem i hiszpański z kwiatami. Zapłaciłam naprawdę niewiele, zważywszy, że na ebay'u jeden to koszt 5-10 euro + wysyłka. Wiwat Second Hand'y!

          A może ktoś z Was pochwali się swoją lalkową zastawą. Pozdrawiam wszystkich serdecznie.

32 komentarze:

  1. Cudna porcelana.:) Oj zazdroszczę takich Second Hand'ów (oczywiście w pozytywnym znaczeniu). Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
  2. Wow... Piękne te Twoje zestawy! W moich okolicach czasami w kiosku można nabyć komplet takich zestawów (talerzyki, filiżanki, dzbanuszek) dla lalek Barbie. Jeden kiedyś kupiłam i wykorzystałam w sesji fotograficznej. Problem jest jednak taki, że nadruk na talerzykach jest słabej jakości i w niektórych miejscach zdarty. Estetycznie to nieładnie wygląda. Na pewno jakością nie mogą się równać z Twoimi. Ale to i tak fajny dodatek do kolekcji :) Mam jeszcze taki misz-masz starych talerzyków dla lalek, które parę lat temu dała mi moja Babcia :) Zrobię zdjęcia i wyślę Ci na maila :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie obejrzę. Zestawy często widziałam, ale one troszkę duże, dla Maggie. A ja najczęściej jej robię takie sesje fotograficzne. Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  3. Najnormalniej w świecie padłam z zachwytu! Zastawa to wymarzone akcesoria dla lalek, ale na portalach znajduję rzadko i tylko duże rozmiary! Twoje są przecudowne i wyglądają jak prawdziwe! U nas w SH pusto, jeśli chodzi o takie gadżety...
    Pozdrawiam gorąco :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U nas czasem coś się znajdzie, ale chętnych na nie jest sporo. Ten malutki serwis to odkleiłam z takiej holenderskiej dekoracji kuchennej w formie drzewka :) Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  4. Piękności!!!ja mam dwa śliczne zestawy do herbaty (jeden w niebieskościach a drugi w czerwieniach):))są większe niż dla małych lalek:))jeden dostałam od syna a drugi od męża mojej bratanicy:))mają oryginalne kasetki:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Takie małe serwisy są samodzielnie piękną dekoracją. Pochwal się kiedyś na blogu. Pozdrawiam serdecznie. :)

      Usuń
  5. Świetna kolekcja:) Jakbyś chciała ją uzupełnić to mam jeszcze kilka lalkowych talerzyków z porcelany (część na aukcjach z innymi miniaturami) a parę jeszcze luzem. Zapraszam na http://besudolls.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Preciosos platos, los últimos azules son una maravilla.Buen fin de semana.Besos:-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Me alegra que te guste. Buen fin de semana. Besos :)

      Usuń
  7. Nie mam zastawy, wszystkich się pozbyłam. Czasem w charity shopach mają takie maleństwa w lalkowych rozmiarach, będę mieć na nie oko dla Ciebie :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że najtrudniej o maleństwa w rozmiarze 1:12, to jakieś 1,5 - 2 cm średnicy, te większe 4-5 cm łatwiej dostać, ale to już bardziej dla 18 calówek. Pozdrawiam :)

      Usuń
  8. U mnie niestety lalkowej zastawy brak :(

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Właśnie dla 1:12 i 1:6 najtrudniej dostać. Pozdrawiam :)

      Usuń
  9. Cudowności! Niebieski zestaw dla Maggie i talerzyk z parą są cudne.
    Ale mnie najbardziej zachwycił ten zestaw dla większych lalek. Ja nie mogę nigdzie dopaść takiego w dobrej cenie, co by pasował do moich Paszczur...
    Uwielbiam wszelkie lalkowe drobiazgi. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Będę się rozglądać za takim większym dla Ciebie, szkoda, że nie znałyśmy się wtedy, gdy go kupowałam, były dwa :(
      Czy interesują Cie tylko komplety, czy także pojedyncze sztuki?
      pozdrowionka :)

      Usuń
  10. oczy odpoczywają pieszcząc
    lalkowe cudeńka - choćby i
    takie mikroskopijne :)))

    zachwycił mnie talerzyk z
    psinką i ptaszkiem ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie najbardziej pasują te mikroskopijne :) Pozdrawiam cieplutko. :)

      Usuń
  11. Ja mam tylko dwie zastawy typowo dzieciece. Jeden z misiami w skali 1/6 lub 1/12 . Używam go zawsze tak, żeby miśków nie było widać. Drugi mam w skali 1/4 Czerwony w białe kropki😊

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Te w miśki do do dziś można dostać w sklepach i kioskach. Wielkość bardziej 1:6. Mam jakieś pojedyncze sztuki. :) Pozdrawiam i cieszę się, że znów jesteś :)

      Usuń
  12. Piękna porcelana!
    Na Ali można znaleźć fajne zestawy w całkiem przyzwoitej cenie i rozmiarze 1/12. Często oglądam i zdecydować się nie mogę...

    OdpowiedzUsuń
  13. Ależ słodkie te miniaturowe naczynia!

    OdpowiedzUsuń
  14. Cudowne te naczynia, u nas w gminie jest ceramika, chyba się przespaceruję na zajęcia :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O! To Ci zazdroszczę, chętnie bym na takie zajęcia chodziła :)

      Usuń
  15. Ależ obłędne miniatury. Kocham takie!!!
    Od dawna marzy mi się, by wykonać własne wersje z ceramiki, ale sił brak. I wolę robić większe gabaryty... Tym bardziej, że otoczenie lepiej rozumie duże formy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jest cała masa "otoczenia", które doceni miniaturki :)

      Usuń