Obserwatorzy

sobota, 23 marca 2019

FIORDY JADŁY MI Z RĘKI





            Skąd taki tytuł? Z podwójnego dowcipu. "Jaś chwalił się wakacjami spędzonymi w Norwegii. Na to kolega pyta. A fiordy widziałeś? Na to Jaś - Fiordy jadły mi z ręki. " Gdzie podwójny dowcip, ano w tym, że nie wszyscy wiedzą, że fiordy to także rasa koni. Takich, jak źrebaczek na zdjęciu.





            A teraz poznajcie Astrid. Astrid nie chciała być Kopciuszkiem, nie miała też ochoty być królewną i tak dzięki swojej urodzie , stała się dziewczyną z Norwegii ubraną w ludowy strój zwany  bunad.  

 
          To był, jak dotąd, najtrudniejszy projekt. Oczywiście ze względu na dodatki. Takie jak np. biżuteria i taśmy pasmanteryjne. Wzorowałam się na dwóch strojach norweskich.



          Astrid bardzo podoba się nowy strój i to, że dołączyła do grona koleżanek.



          Ponieważ nie mamy fiordów, postanowiła zadowolić się sesją w ogródku. Pogoda była cudna, całe 16 stopni.

 
             Na ostatnim zdjęciu widać czarne buty ze srebrnymi klamrami, nieodłączny element stroju.
 

34 komentarze:

  1. Wspaniały strój, podziwiam misterność wykonania. Dziewczyna ma doboroe towarzystwo. Podziwiam Tereniu Twoją kolekcję.:) Pozdrawiam serdecznie.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mi miło, że tak uważasz. :) Pozdrowionka :)

      Usuń
  2. miała rację - lepiej głaskać fiorda
    podziwiając fiordy, niźli biegać po
    mieście w jednym trzewiku -

    CUUUDNIE Ją ubrałaś ♥ ♥ ♥

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Ci bardzo. A co z tym bieganiem po mieście w jednym trzewiku?

      Usuń
    2. Kopciuszek vel Kapciuszek
      śmigała pół bosa po balu...

      Usuń
    3. hi, hi...nie skojarzyłam, starość kochana i skleroza...

      Usuń
  3. Ależ cudna panienka z tego (kiedyś) Kopciuszka! W takim stroju wypiękniała i stała się prawdziwą dziewczyną! Prześliczne ubranko!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję Olu. Muszę przyznać, że samej mi się w tej odsłonie bardziej podoba. :): Pozdrawiam :)

      Usuń
  4. Doskonale oddajesz klimat strojów cudownie, że wzięłaś się za szycie. Panna zdecydowanie lepiej wypada w najnowszej stylizacji.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Bardzo mnie to wciągnęło. Niestety nie wszystkie moje lalki nadają się na takie "przeróbki". :)

      Usuń
  5. WOOOOW jestem po ogromnym wrażenie tej cudnej Astrid. Ale arcydzieło. Pozdrawiam.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Witam, dziękuję za odwiedzenie bloga i miły komentarz. :)

      Usuń
  6. Kolejny wspaniały strój:)))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  7. Świetny strój, jestem pod wrażeniem! No i te buty! Podziwiam i zazdroszczę mistrzowskiej ręki:) pozdrowienia,
    Tasha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję, ale do mistrzostwa daleko. a ręka taka bardziej zreumatyzowana ;)

      Usuń
  8. Fantastyczny projekt, a wykonanie jest mistrzowskie. Co następne?! :D

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mistrzowskie to są Twoje wykonania. Moje są bez podszewek, staram się robić z materiałów, których nie muszę obszywać. Najbardziej troskliwie podchodzę do zgodności z oryginałem. Co następnie? Wywołano mnie do tablicy, że się tak wyrażę i zaproponowano Holenderkę. Tu natrafiłam na przeszkodę w postaci charakterystycznej lamówki z wiatrakami i takich pasków na szyję białych z niebieskim wzorem i pomponami. Bardzo trudno jest dostać w pasmanteriach wąziutkie lamówki w odpowiednim wzorze i kolorze.

      Usuń
  9. Zachwycam się tym strojem! Wygląda fantastycznie!

    OdpowiedzUsuń
  10. Przepiękny strój i przepiękna panna w nim...Fantastyczny projekt!

    OdpowiedzUsuń
  11. Muszę przyznać, że szczegółowość stroju jest bardzo imponująca. Obserwuję i Pozdrawiam!^^

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za wizytę i miłe słowa. Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Piękne wykonanie. Ale talent. Niesamowita precyzja. Podziwiam cierpliwość

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Wbrew pozorom, najtrudniej zdobyć dodatki typu lamówki, metalowe ozdoby. Srebrne guziczki do gorsetu i ozdoby do paska musiałam wykonać z grubej folii aluminiowej. :)

      Usuń
  13. Piękne stroje i piękny Schwarzwald,byłam tam kiedyś,jest przepięknie

    OdpowiedzUsuń
  14. BARDZO PIĘKNIE Ci to wychodzi !!! Brawo !!!! :):)

    OdpowiedzUsuń