Obserwatorzy

środa, 17 grudnia 2014

NOSTALGIA





         ... czyli moje pierwsze repro.

         Firma  ARTE MODEL z Walencji powstała stosunkowo niedawno, bo w 1989 r. Produkuje przeróżne zabawki, w tym oczywiście lalki. W 1990 r. wydała serię pt. Nostalgia.
To reprodukcje celuloidowych hiszpańskich lalek z lat 50tych. Laleczki były wykonywane ręcznie (tak widnieje w opisie) i ręcznie malowane. Od oryginałów różnią się oczkami imitującymi prawdziwe tęczówki i źrenice oraz sposobem montowania kończyn.
         Moją laleczkę kupiłam od Ewy, która jak zwykle do zakupu dołożyła mnóstwo prezentów ( o tym w innym poście).


         Proszę Państwa oto Gucio. ( Ewo mam nadzieję, że się nie gniewasz, że zmieniłam imię). Gucio ma 9 cali czyli 22,5 cm. Główkę odlaną wraz z korpusem. A na niej sygnaturę
Arts Model. Włoski wmoldowane. Oczy opisałam wyżej. Usta otwarte widać języczek. 


         Rączki i nóżki montowane chyba na wcisk ( u oryginałów na gumkę). Nóżki nieco zgięte więc nie może stać.
         Gucio przybył do mnie w sweterku, majteczkach w kropeczki i drugich różowych na wierzchu. Nie wiem, czy któraś z części garderoby jest oryginalna.
         Jest z pewnością ciekawym okazem w mojej kolekcji. No i przy tym jest to bardzo słodki malec.


         Niestety zdjęć jest niedużo, bo pogoda obrzydliwa, a jak już jest trochę słońca to akurat jestem w pracy.
                                  

16 komentarzy:

  1. hm, jak patrze na tego Gucia, to mi się taka jedna żywa, domowa Gucia przypomina... =)
    świetnie, że trafił pod Twój dach! uroczy!

    OdpowiedzUsuń
  2. Odpowiedzi
    1. Dzięki, szkoda, że reszta zdjęć była nieostra. Jest na prawdę słodziutki.

      Usuń
  3. Słodziak! Bardzo porządnie wykonany.

    OdpowiedzUsuń
  4. Słodki malec. Ma sympatyczną buźkę. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chłopak jak malowanie, w realu jest jeszcze ładniejszy.

      Usuń
  5. Nieee, nie gniewam się :)))
    Chłopczyk jest Twój :)
    kiedyś był golusieńki. Piękną sesję zrobiłaś szkrabowi :)))
    Pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Był golusieńki, czyli mogę mu zmienić ubranko. Z pewnością coś wymyślę.

      Usuń
  6. Słodki maluszek :) nietypowej urody, ale szalenie urodziwy ! Kiedyś widziałam podobnie wykonaną lalkę, gdzieś u Babci w domu, ale musiała być znacznie starsza od tej na zdjęciu :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Z pewnością. Ja bardzo żałuję, że nie zaczęłam zbierać lalek ze dwadzieścia lat temu, wtedy jeszcze można było w rodzinie i u znajomych zdobyć starą lalkę, dziś to rzadkość.

      Usuń
  7. Pocieszny maluch - minkę ma, jakby zobaczył górę słodyczy lub zabawek ;-)

    OdpowiedzUsuń
  8. Niesamowita ta laleczka , już wiem czego szukać w Hiszpanii.... :)

    OdpowiedzUsuń