Obserwatorzy

poniedziałek, 11 stycznia 2016

ZIMA, ZIMA, ZIMA ...





         Pada, pada, śnieg.  A co zrobić, gdy laluszka chce na dwór, a czapki nie ma?
A w dodatku właścicielka, tak jak ja, ma dwie lewe ręce do drutów i szydełka?
         Wtedy robi sobie, a właściwie, lalce, czapkę według mojego tutka.

CZAPKOWE DIY czyli ZRÓB TO SAMA

1. Przygotuj włóczkę, lepiej jak jest troszkę grubsza, nożyczki, pasek kartonu i paluszki.
    Ja wykorzystałam rolkę od papieru toaletowego, bo akurat pasuje na główkę Barbie, i pocięłam na paski. Jeśli lalka ma większą główkę np. Scenka, bierzemy pasek tekturki i sklejamy tak, aby wchodziła weń główka.


2. Ucinamy kawałki włóczki długości około 8 cm, lub 16 jeśli włóczka jest cienka, bo trzeba będzie złożyć na pół. W zależności od grubości włóczki potrzeba około 30 kawałków.


3. Składamy włóczkę na pól robiąc pętlę i przykładamy do tekturki, pętlą do dołu.


4. Przewlekamy luźne końce włóczki przez pętlę.


5. Zaciskamy, żeby powstał nam taki  węzełek.


6. Powtarzamy czynność do wypełnienia opaski z kartonu.


8. Związujemy wszystkie nitki .


9. Obcinamy aby uzyskać pomponik.


10. Czapka gotowa.



         Tak prezentuje się na modelce, lalkę pożyczyłam od Metki bez jej wiedzy i zgody. Powodzenia.



33 komentarze:

  1. To taka leniwa wersja? :)))
    Już widziałam ja na jakimś blogu.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Mnie gotową czapeczkę pokazała koleżanka, pokombinowałam i wyszło.

      Usuń
  2. Dziękuję za przypomnienie .Tym sposobem robiliśmy czapki w szkole na pracach ręcznych z jakiejś tandetnej włóczki elastycznej .Były jeszcze siatki na zakupy i dywaniki..czapka wyszła super .

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda, że te czapeczki można robić tylko małe. Robi się za to szybciutko.

      Usuń
  3. Świetna czapka i jakie proste wykonanie:)
    Dzięki za tutorial!
    Pozdrawiam serdecznie:)
    M.

    OdpowiedzUsuń
  4. super :) wykorzystam pomysł, jeśli mogę :)) pozdrawiam :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Tutki są po to żeby korzystać. A pomysł przecież nie mój. Ja tylko przekazuję dalej.

      Usuń
  5. Odpowiedzi
    1. Też tak uważam. Muszę kupić sobie trochę kolorowej włóczki, bo chwilowo mam tylko tę.

      Usuń
  6. Odpowiedzi
    1. Zwłaszcza dla takich jak ja, co szydełkiem ryż by jedli. ;)

      Usuń
  7. Świetna wyszła czapunia i jaka pomysłowa robota! ;)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Szkoda , że można wykorzystać tylko dla małych lalek.

      Usuń
  8. Dobry patent nie jest zły :-)
    Sposób mi znany do tworzenia spódniczek dla murzynków i tutu, ale nie przypuszczałam, że wystarczy związać na czubku i jest czapka :-)Super.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A ja robiąc czapkę pomyślałam o spódniczkach hawajskich. :)

      Usuń
  9. Super patent :) czego to ludzie nie wymyślą :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. A niech wymyślają jak najwięcej. :)

      Usuń
  10. Jaka świetna czapka! Chyba jutro taką zrobię. :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Jesteś wyjątkowa - masz tyle ciekawych pomysłów dla swoich laluszek - czapeczka wygląda ślicznie - życzę ciepłka Szara Sowo

    OdpowiedzUsuń
  12. Genialne w swej prostocie, aż muszę sama spróbować, bo choć kilka kurtek by się znalazło, to czapki ani jednej nie mam na stanie:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapeczka bardzo prosta w wykonaniu. Warto spróbować.

      Usuń
  13. Patent na zimową czapeczkę świetny :) Można też robić, tylko mniejsze, takie ozdoby choinkowe ;)
    Ja też poproszę trochę śniegu w stolicy.
    Pozdrawiam serdecznie :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jak chcesz śniegu, to przyjedź do nas, jeszcze trochę mamy, choć dziś było na plusie i topniał. Pozdrawiam ze śnieżnego Kociewia.

      Usuń
  14. Bardzo pomysłowa czapeczka:) Idealna na chłodne dni i twarzowa:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Czapeczka bardzo twarzowa, szkoda, że nie dla człowieków.

      Usuń
  15. Śietny pomysł na bardzo twarzową czapę :-D Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. Super! Już zrobiłam trzy takie! Moim lalkom się podobają. :)

    OdpowiedzUsuń