Obserwatorzy

sobota, 30 września 2017

LALKOWY KALENDARZ - PAŹDZIERNIK




      Jutro zrywamy następną kartkę z kalendarza. Już październik. Nazwa wzięła się od paździerzy, czyli odpadów w procesie międlenia lnu i konopi. Ten miesiąc od pradawnych czasów związany był z lalkami. Bo właśnie z lnu i konopi robiono wtedy lalkom włosy. A nawet całe niewielki laleczki, często nazywane motankami.  Częściej niż do zabawy służyły do celów kultowych oraz do praktyk magicznych. 



      Z tego tez powodu  w październiku obchodzimy dni lalek niezwykłych. Począwszy od współczesnych – interaktywnych.


                         Przez  niepokojącej urody Monsterki


      I lalki z horrorów. Miałam wielki dylemat w związku z kartką z kalendarza, dopóki nie zobaczyłam lalek Christine Alvarado, artystki z Oregonu o meksykańskich korzeniach. Mam nadzieję, że autorka nie pogniewa się za użycie zdjęcia. Bo chciałam w ten sposób przybliżyć Wam jej niezwykłej urody lalki.


      Kończąc na lalkach zagubionych, zaginionych, tych, które przepadły bez wieści.  Tu pozwoliłam sobie umieścić moją zaginioną Breanę.



      Życzę wszystkim miłej zabawy i proponuję abyście  na Dzień Lalki z Horrorów i Halloween spróbowały swoich sił w literackich zmaganiach w temacie  „Lalka i horror”. Wiersz, opowiadanie, a może komiks lub fotokomiks? Co Wy na to? Oczywiście wszystko okraszone klimatycznymi fotkami.

18 komentarzy:

  1. moją jedyną interaktywną niunią
    jest Natalka - piegowaty rudasek
    w klimatach reborn, dla której
    szukam nowego domku :DDD

    OdpowiedzUsuń
  2. No coś się pomyśli z tymi lalkowymi dniami...

    OdpowiedzUsuń
  3. Jak nie zapomnę to mam idealnego kandydata na lalkę z horroru:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Monsterek ci u mnie dostatek. Interaktywne mam tylko kucyki pony wiec odpadają. Horror - to większość lalek z lumpeksu ale to się chyba nie liczy.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ewo, wszystko się liczy, zależy od podejścia do tematu. :)

      Usuń
  5. Dzięki za przypomnienie ;-)
    Znajdę w tym m-cu tylko interaktywne lalki. Tylko albo aż ;-p

    OdpowiedzUsuń
  6. Miesiąc zapowiada się ciekawie :-) Nawet nie przypuszczałam, że październik niesie ze sobą kolejne lalkowe "inności". To niesamowite jaki świat lalek/ zabawek jest bogaty! Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Cięgle świat lalek mnie zaskakuje i cieszę się jego różnorodnością. :)

      Usuń
  7. Niestety u mnie brak lalek interaktywnych ale za to monsterek u mnie dostatek :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To przynajmniej w dwóch kategoriach nie będzie problemu :)

      Usuń
  8. Nigdy nie myślałam, że lalkowanie jest tak różnorodne i ciekawe! Z wielką przyjemnością czytam o tym i oglądam zamieszczone zdjęcia. To naprawdę umila życie :-)
    Pozdrawiam Cię serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Jeśli można powiedzieć, że jakiś temat jest tematem rzeką, to temat lalek jest oceanem. :)

      Usuń
  9. A ja jak zwykle wszystko przegapiam... :(

    OdpowiedzUsuń