Obserwatorzy

piątek, 23 sierpnia 2019

Akwarium (DIY)





          Ralf ma Angelę, Charles Maggie, a biedny Sean McGregor wzdychał i wzdychał do Reginy, cóż nie ta skala. 
Chciałam go jakoś pocieszyć i zapytałam, co sprawiłoby mu przyjemność. "Gdybym miał akwarium..." westchnął "Chciałem do łodzi podwodnych, nie wyszło"....
I tak długo skrywane marzenia o podwodnym świecie Seana miały się wkrótce urzeczywistnić. Zbliżał się bowiem Dzień Miniaturek. 



              Wzięłam się do roboty. Zawsze składam przydasie. Tym razem wykorzystałam: pudełko po lalce, karton modelarski 2mm,  okładkę na dokumenty, obrazek z katalogu wakacyjnego o Egipcie, piasek, kamyczki, muszelki, plastikowe roślinki, kleje i farby metaliczne.

               Najpierw wycięłam dwie ścianki kartonowe


 
                 Następnie trzy z przezroczystego plastiku


         Obrazek z katalogu przedstawiający rafę nakleiłam na tylną ściankę. Potem skleiłam tył z podstawą.


         Teraz zabrałam się za zrobienie środka. Na przezroczystej okładce dociętej do wymiaru akwarium namalowałam metalicznymi farbkami rybki, glony  i rozgwiazdy. Kamyki i muszelki pomalowałam lakierem, a na jednym namalowałam rozgwiazdę.


         Podstawę pomalowałam klejem i posypałam prawdziwym piaskiem, robiąc kilka warstw i nierówności. Przykleiłam kamienie i roślinki. Teraz przyszła kolej na ściany boczne.  Jak to mówią, za pierwszym razem trzeba zapłacić frycowe. Użyłam kleju cyjanoakrylowego. Błąd! Na złączeniach pojawił się biały nalot, całe szczęście w niewielkiej ilości. Jednak trochę widać.


           Potem włożyłam na ukos płytkę z namalowanymi rybami, dołożyłam muszelki.





           I akwarium gotowe. Sean siedzi i wpatruje się w swój podwodny świat.




         Za drugim razem byłam sprytniejsza. W dodatku Metka zamówiła większe akwarium . Wykorzystałam przezroczyste pudełko po lampkach choinkowych.  Wrzucam tylko zdjęcie z prac, bez końcowego efektu, bo ten pokaże właścicielka.




         Na zakończenie miniaturkowego posta - szklarenka dla Maggie. Zupełnie bez pracy! Opakowanie po cieście. Kaktusy w doniczkach - gumki + inne doniczkowe roślinki.


      Haczkę i szpadelek syn przywiózł mi z Danii. Miłego oglądania! A może ktoś skusi się i zrobi akwarium dla swoich lalek. Chętnie obejrzę.

37 komentarzy:

  1. Wow Sówko... szczęka opadła mi z wrażenia. Wspaniałe miniaturki.:)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki. Robię p[ostępy. Tylko muszę lepszy klej znaleźć. :)

      Usuń
  2. Uwielbiam Twoje miniaturowe prace:))akwarium piękne:))Pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Sówko, zaskoczyłaś mnie totalnie! Cudne akwarium! Zresztą i szklarnia całkiem sprytna. jednak przy akwarium widać wkład pracy - przepiękne. Chyba się kiedyś Twoją pracą zainspiruję, jesli pozwolisz :-) Uściski!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Chętnie zobaczę twoje akwarium. To fajne uczucie kogoś zainspirować :) Pozdrowionka :)

      Usuń
  4. so creative..

    https://jehanmohammad.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacja, bardzo pomysłowe! Jestem pod wielkim wrażeniem! Sean może się teraz zrelaksować, patrząc na rybki. Uwielbiam takie miniaturki, aż mnie ręce świerzbią, żeby spróbować też takie zrobić. Tylko chyba musiałabym działać w środku nocy o północy, żeby nikt nie przeszkadzał.
    Tasha

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Albo wysłać rodzinkę na wycieczkę ;) Pozdrawiam serdecznie :)

      Usuń
  6. Ooo, jakie urocze to wszystko <3

    OdpowiedzUsuń
  7. Fantastyczny pomysł, genialne wykonanie! Jestem oczarowana do tego stopnia, że chyba kiedyś spróbuję zrobić podobne.
    Buziaki.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Zachęcam. Chętnie zobaczę. Twoim pannom z pewnością się spodoba. :) Pozdrowionka :)

      Usuń
  8. Genialne akwarium. Tworzysz cudowne miniatury. Jak znajdę czas, też spróbuję coś stworzyć :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. To już jesteś trzecia. Jak tak dalej pójdzie to zrobimy wystawę ;)

      Usuń
  9. Odpowiedzi
    1. Dzięki Gosiu. Możesz spróbować zrobić razem z Justynką. Świetna zabawa :)

      Usuń
  10. Bardzo fajny pomysł i wykonanie :)

    OdpowiedzUsuń
  11. Wyszło doskonale! Pomysł z rybkami na środku - rewelacja, nadaje trójwymiarowości i wygląda cudnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dzięki, miło mi, że Ci się mój pomysł spodobał. :) Pozdrawiam :)

      Usuń
  12. Ale świetne akwarium! Uwielbiam takie diy :)

    OdpowiedzUsuń
  13. Akwarium jest świetne! Niesamowicie mi się podoba!

    OdpowiedzUsuń
  14. Ech, znowu przegapiłam taką super datę :-( A miałabym tyle do powiedzenia w temacie...
    Przecudne akwarium!

    OdpowiedzUsuń