Obserwatorzy

środa, 11 grudnia 2013

ANIOŁ NA CHOINCE CZYLI KOBIETA PRACUJĄCA





         
        Dziś tylko kilka słów, bo padam ze zmęczenia. Chcę Wam dziś pokazać lalkę pracującą . Gloria należy do ... mojego M. Dostał ją właśnie dziś od koleżanki. Nie, nie zaczyna mi robić konkurencji jeszcze jedna osoba w rodzinie. Bo Gloria to  Anioł na choinkę, taki amerykański wynalazek zamiast gwiazdy lub czubka.
         Anioł ma główkę porcelanową z wmoldowanymi włosami, 



plastikowe rączki, a zamiast ciałka plastikową tubę. Gloria jest przepięknie ubrana w złotą suknię, na tiulowej halce, i takiż płaszcz obramowany białym futerkiem , złotą czapeczkę , też z futerkiem. Skrzydła ma z prawdziwych piór. W ręku trzyma lilie.
         Na metce przyszytej do wewnątrz ubranka : Dan Dee Collector’s Choice , MTY International CO. Ltd. Taipei Taiwan, Firma zarejestrowana w Ohio, produkcja w Chinach.


         W tym roku Anielica Gloria ozdobi naszą choinkę. To pierwsza lalka użytkowa w naszym domu.
                           

                            Małe pytanie na zakończenie. Czy można Glorię uważać za santosa?


12 komentarzy:

  1. Bardzo ciekawe pytanie :) . Santosy zawsze kojarzyły mi się z drewnianymi rzeźbami-lalkami ale w końcu Gloria spełnia funkcję santosa ...

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. W pewnym sensie Gloria pełni taką rolę, wszak Anioł ma znaczenie religijne. Budowa jest inna, ale i tu pewna zasada została zachowana.

      Usuń
  2. Dla mnie to bardziej anielica! Piękna! Będzie cudownie wyglądała na choince!
    Mam gdzieś podobną mniej strojną ale starowinkę. Muszę poszukać bo nie pamiętam gdzie ją upchałam! ;)
    Od lat na mojej choince zamiast szpica, czubka czy gwiazdy anioł zasiada. Mało tego anioł też przynosi pod choinkę prezenty! W ogóle lubię otaczać się aniołami!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. U mnie po raz pierwszy Anioł zastąpi "komunistyczny" czubek. Dawniej wieszaliśmy gwiazdę. Te amerykańskie Anioły zawsze mi się podobały.

      Usuń
  3. Takiej jeszcze nie mam w moich anielskich hufcach:) Piękna jest jako czubek na choinkę:)

    OdpowiedzUsuń
  4. U większości pewnie będą królowały figury mikołajów - a u Ciebie - gość z nieba. Właściwie nie wiadomo, czy anioły mają płeć, ale ten to na pewno babeczka :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. No właśnie niby duchy czyste i płci nie mają, w biblii przedstawiani jako młodzieńcy, a na obrazach wyraźnie jako piękne kobiety. No chyba, że malutkie aniołki tu trudno orzec czy chłopiec czy dziewczynka, bo to i owo maja zakryte przepaską.

      Usuń
  5. Piękna jest, sama bym z chęcią taką umieściła na czubku swojej choinki - myślę, że zrobiłaby furorę wśród gości :-)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Od dawna mi się marzyła, mam też nadzieję, że się gosciom spodoba.

      Usuń
  6. Przepiękna! Na pewno będzie cudnie wyglądać na choince. :)

    OdpowiedzUsuń