Obserwatorzy

poniedziałek, 23 grudnia 2013

KARTKA Z KALENDARZA - GRUDZIEŃ, CZYLI WESOŁYCH ŚWIĄT!




         Moi kochani, oto rok dobiega  końca i kończą się nam kartki w kalendarzu. Kalendarz przypomina mi, że czas już złożyć Wam serdeczne życzenia zdrowych i szczęśliwych Świat Bożego Narodzenia! Niech Wam gwiazdka betlejemska opromieni życie miłością , życzliwością i nadzieją, a dobry Święty Mikołaj nie zapomina o wymarzonych prezentach.
         A ja prezentuję wam już ostatnią kalendarzową dziewczynę miesiąca.
         Oto Panna Grudzień.


         Parisienne Bru , produkowana w latach 1866-1870.
         To prawdziwa dama. Paryski szyk. 


         Jedwabna suknia w kolorze burgunda na klatce.     ( Że też kobiety dały się tak torturować!)  Obszyta przepiękną, delikatną koronką . Szykowny kapelusz w kolorze sukni, obszyty taką samą koronką i ozdobiony gałązkami i listkami, zawiązany pod brodą jedwabną, białą wstążką. Parasolka z mnóstwem koronek i przedziwny, czarny naszyjnik.


         Twarz z piękną malaturą, szklane oczy i moherowe rude włosy.
         Damie towarzyszą dwa pieski wykonane z prawdziwego futra i skóry, ze szklanymi oczkami. Czarny.


         I biały. 

         Całość aranżacji uzupełnia miniatura alabastrowego poidełka dla ptaków.


      
   A teraz zmienimy  klimat na bardziej świąteczny. Oto kilka starych pocztówek z motywem lalki w charakterze gwiazdkowego prezentu. Czego Wam i sobie życzę.



26 komentarzy:

  1. piękne karteczki :) Wesołych Świąt !

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna ta ostatnia kartka z kalendarza... Liczę, że Mikołaj znowu Ci jakiś podrzuci pod choinkę i będziesz nas 'obdarowywać' pięknem następnych lal...
    Radosnych i pogodnych Świąt Ci życzę :)
    Marille

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ja Ci również życzę Radosnych i spokojnych Świąt!

      Usuń
  3. Piękna Paryżanka. :) Ma prześliczną suknię.
    Słodkie te pocztówki. :)
    Wesołych Świąt! :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Cudownych Świąt Bożego Narodzenia .....
    oraz spełnienia marzeń..dużo prezentów pod choinką
    życzę tobie i twojej całej rodzinie ;-)))

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję za życzenia i Tobie także życzę wspaniałych Świąt!

      Usuń
  5. Kartki są świetne! Ale ten biały piesek od lali... Ten to ma oczy! :D
    Wesołych!!!

    OdpowiedzUsuń
  6. faktycznie nadobna dama .... Wesołych Świąt !!!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dama się kłania, a ja życzę Wesołych Świąt!

      Usuń
  7. Świetne pocztówki! Wesołych! ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. I wish you a beautifull christmas with you`re loved ones....and a great and healthy 2014.

    With love, Ciska

    OdpowiedzUsuń
  9. Jak zwykle pokazujesz tyle cudowności. Bardzo mi się podobają te retro kartki, bardzo mnie cieszy, że się nimi podzieliłaś:)

    Ja i moje lalki życzymy pogodnej świątecznej atmosfery i dużo zdrówka:)

    OdpowiedzUsuń
  10. Wesolutkich, Spokojnych Świąt!
    Dziękuję Ci za życzenia, oczywiście ja także mam nadzieję, że otrzymałaś prezenty, które Cię uradowały :)

    Powyższy wpis jest bardzo ciekawy! Szczególną uwagę zwróciłam na poidełko! Tak się składa, że jakiś czas temu kupiłam mojej Mamie troszkę podobne (Mama lubi takie ozdoby) i sympatyczna Pani w sklepie zwróciła mi uwagę, że mówi się: "pijadełko" (o proszę! Word mi to podkreśla! Ha ha!) No cóż, niech jej będzie ;) W każdym bądź razie, zawszę się z tego zdarzenia śmieję! I muszę przyznać, że ozdoby takie jak POIDEŁKA (i koniec kropka hahaha) są magiczne, śliczne!

    Od nowego roku będę próbowała zrealizować plan szycia mundurów Wojska Polskiego na figurki w sakli 1:6. Być może, jeśli uda mi się coś sensownego stworzyć, objęłabyś "patronat" nad tym projektem? Tak cudownie opisujesz tego typu rzeczy, że byłoby mi bardzo miło. Oczywiście obecnie to tylko plany, jednak jestem dobrej myśli i może z tego wyjść fajna sprawa!

    Ściskam serdecznie!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. O matko! A na czym taki patronat polega? Nie mam zielonego pojęcia. Twój projekt bardzo mi się podoba.
      Pijadełko mnie kompletnie rozwaliło.
      A o moich prezentach czytaj w następnym poście.

      Usuń
  11. Hi Szara, I wish you and your family a Merry Christmas and a very Happy and Healty New Year!

    Hugs Mieke
    http://pasttimechildhood.blogspot.de/

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Thanks a lot. I wish You a Happy New Year too. You have a nice blog.

      Usuń