Obserwatorzy

wtorek, 26 maja 2020

DWIE DZIURKI W NOSIE

                  Nadrabiam stracone okazje. Wczoraj w Graciarni kupiłam taka laluszkę. Ma rozczulające kropeczki w nosku imitujące dziurki.


              Jest to jedna z dziwniejszych moich lalek. Ale po kolei: Sygnowana jest Lissi Batz. (to nie jej zdjęcie, ale mi się nowego robić nie chciało.) Natomiast numerowana jest 14/40B


         Główka gumowa, trochę chyba wyblakła. Ma taki dziwny kołnierz do mocowania. Włoski rootowane, ma jeszcze siateczkę na włosach. Oczy zamykane są naprawdę czarne, tzn. tęczówki.  Rzęsy podwójne prawdziwe i malowane. Różowane policzki i czerwone usteczka .


             Ręce gumowe, prawie białe. Korpus materiałowy. Nóżki poniżej kolanka plastik wydmuszka.
Ubranko oryginalne składa się z kapelusza, sukienki, pantalonów, skarpetek i czarnych bucików.


            Wszystko wymaga wyprania i chyba wybielenia. Na sukience jeszcze przyklejona złota naklejka.


         Sukienka zapinana na zatrzaski. Z tego wnioskuje, że wykonano ja przed latami 70tymi.
    Miałam już jedną z tej firmy, ale tak mnie ujęła jej lalkowa uroda, że nie mogłam zostawić. 
      Szukałam czegoś o niej, ale jak dotąd nie znalazłam. 

 
           Na cześć Małej Księżniczki nazwałam ja Sara. ♥

 

23 komentarze:

  1. Co za wspaniała lalka! Co prawda, to nie mój rewir, ale i ja nie potrafiłabym obok niej przejść obojętnie. Buzia, włosy i strój wspaniale ze sobą współgrają. Ktokolwiek ją wykonał, wiedział jak stworzyć lalkę, która chwyta za serce :)

    OdpowiedzUsuń
  2. Lalka jest piękna:)))pozdrawiam serdecznie:))

    OdpowiedzUsuń
  3. Faktycznie, podobna do Małej Księżniczki :-) Śliczna Sara.

    OdpowiedzUsuń
  4. Wspaniała dziewczyna i jakie ma piękne ubranko! Szykowna, elegancka i ma zachwycająco wypieszczony strój!

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ciekawe czy ubranko da się wybielić, bo koronki całkiem zżółkły.

      Usuń
  5. Bardzo stylowa i slodka dziewczynka <3

    OdpowiedzUsuń
  6. Faktycznie kojarzy się z małą księżniczką :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Wspaniałe znalezisko, Tereniu. Piękna buzia, włosy, wykonany z dbałością o szczegóły strój- też nie przeszłabym obok niej obojętnie.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Była wspaniała i wydarzyło się nieszczęście, ale o tym w najbliższym czasie.

      Usuń
  8. Faktycznie kojarzy się z Sarą! Z Mamą kochałyśmy tę książkę. Nasz/(teraz już tylko mój) egzemplarz bodaj z lat 50., może wczesnych 60. wyczytany, jest tak bardzo, że aż straszno mi brać go do ręki ;-)
    Bardzo efektowna lalka w stylu retro :-) Gratuluję.

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Też mam taki egzemplarz książki, mocno już sfatygowany, mam też i nowy. Pierwszy dawno temu kupiłam w antykwariacie. Pozdrawiam. :)

      Usuń
  9. wykonany z dbałością o szczegóły strój- też nie przeszłabym obok niej obojętnie.


    mega888
    joker123

    OdpowiedzUsuń
  10. Ależ wynajdujesz ciekawe panienki. :)

    OdpowiedzUsuń